top of page

בפסגה, בוואדי, במעיין: נחל שלמה מזמין אתכם לטיול המשפחה הבא

נחל שלמה - טיול משפחתי מושלם בהרי אילת

נחל שלמה הוא אחד הנחלים היפים והפופולריים ביותר באזור אילת. הנחל נמצא בהרי אילת, מסלול טיול מעגלי. הנחל שופע בנופי מדבר מרהיבים, עם סלעים צבעוניים, יעלים ועצי שיטה . נחל שלמה הוא טיול מושלם לכל המשפחה. המסלול הוא קל יחסית, והנופים בנחל הם מהיפים ביותר באזור אילת. המסלול בנחל שלמה מתחיל בחניון לילה הר צפחות. מהחניון, השביל עולה במתינות בערוץ הנחל. לאחר כ-2 קילומטרים של הליכה, תגיעו לתצפית מרהיבה על מפרץ אילת והרי אילת. התצפית ממוקמת על ראש "סלע הגמלים", שממנו תוכלו לראות את כל האזור במבט אחד.




משם, השביל יורד חזרה לחניון לילה הר צפחות.

החיות נחל שלמה הוא ביתם של מגוון של חיות בר כגון: יעלים, שועלים, נחשים, חרדונים וציפורים

היעלים הם החיות הנפוצות ביותר באזור. ניתן לראות אותם משוטטים בשלווה בערוץ הנחל, לצד עצי השיטה והאשלים. השועלים הנמצאים באזור ניזונים ממגוון רחב של מזונות, כולל חרקים, יונקים קטנים ופגרים. הנחשים באזור בדרך כלל אינם מסוכנים לבני אדם. ציפורים רבות מקננות באזור, כולל עופות דורסים.

צמחיית המדבר היא מגוון רחב של צמחים החיים באזורים צחיחים. הצמחייה באזור נחל שלמה מותאמת לתנאי המדבר הקשים. עצי השיטה וצמחיית המדבר שורדים בתנאי המדבר הקשים הודות לשורשים ארוכים, המאפשרים להם להגיע למים שנמצאים עמוק מתחת לפני הקרקע.

הרי אילת הם חלק מרכס הרי אדום, שהוא רכס הרים געשי המורכב מסלעים וולקניים, כגון בזלת, אנדזיט ועוד. נחל שלמה נמצא בערוץ קניוני, שנוצר כתוצאה מהמסת הסלעים הוולקניים על ידי מי הגשמים. הקניון מציע נוף מרהיב של סלעים צבעוניים.

.מומלץ לטייל בנחל בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים המאוחרות, כדי להימנע מהחום הכבד. חובה להצטייד במים ובכובע לטיול, מומלץ להצטייד בקרם הגנה מהשמש. יש להישאר על השביל המסומן, כדי לא לפגוע בצמחייה ובבעלי החיים באזור.אם אתם רואים יעלים, אל תתקרבו אליהם. יעלים הם חיות בר, והם עלולים להיות מסוכנים.


4 צפיות0 תגובות
bottom of page