top of page

נחל נטפים: פינה מסתורית בהרי אילת לכל המשפחה





נחל נטפים הוא אחד המסלולים הפופולריים ביותר בהרי אילת. המסלול הוא מעגלי באורך של כ-3.5 קילומטרים, והוא מתאים למשפחות עם ילדים. המסלול מתחיל בחניון יום, ומשם עולה בשביל מסומן ירוק אל עבר עין נטפים, המעיין היחיד בהרי אילת. המסלול מתאים למשפחות עם ילדים, והוא מאפשר ליהנות מהנופים המרהיבים של הרי אילת.

המסלול מתחיל בחניון יום גדול, שם ניתן להשאיר את הרכב. מהחניון יוצא שביל מסומן ירוק, העובר בין עצי שיטה ועצי תאנה. השביל עולה במתינות בנחל נטפים עד אשר מגיעים לעין נטפים.

עין נטפים הוא מעיין קטן, הנובע למרגלות מפל גבוה. המים זורמים לתוך בריכה קטנה, שסביבה צמחייה ירוקה. המעיין הוא מוקד משיכה לבעלי חיים רבים, כמו יעלים, שועלים, שפנים, ועופות שונים.

הרי אילת הם בית גידול למגוון רחב של בעלי חיים וצמחים. בין בעלי החיים שניתן לראות באזור נמנים יעלים, שפנים, שועלים, תנים, ציפורים ועופות דורסים.

לאחר ביקור במעיין, השביל ממשיך לכיוון דרום. השביל עובר דרך קניון יפהפה, ובדרך ניתן לראות צמחי מדבר כמו עצי שיטה, עצי שיזף, ופרחי קדד צהוב.

בסוף המסלול, השביל חוזר אל החניון.

  • מומלץ לטייל בנחל נטפים בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים המאוחרות, כדי להימנע מהחום. חובה להצטייד במים ובכובע, כדי למנוע התייבשות ולהישמר מהשמש. יש להיזהר מהקוצים של הצמחים באזור.

  • המסלול פתוח כל השנה, אך מומלץ לבדוק את תנאי מזג האוויר לפני היציאה לטיול.

  • יש לטייל ולהישאר בשבילי המסומנים בלבד.

  • מומלץ להצטייד במפה טופוגרפית של האזור.


3 צפיות0 תגובות
bottom of page